Blackout for Hungary

On the 21st of December the party holding the majority of the Hungarian parliament voted in favor of a new media law that is a collection of some of the most oppressive and undemocratic laws from all over Europe and with some worrying changes.

To show our concern for fundamental rights and free speech we black out its online presence on the 5th January 2011 for 24 hours.

continue to the site »

2007. december 11., kedd

Feuerzangenbowle

Hali,

Na, irok egyet. (Mostmar itthonrol is ekezet nelkul irok, mert vhogy leszokik az ember a haszanlatukrol.. (a masik laptopon nincsenek is))

Hetkoznapjaim munkaval telnek. Megfigyeltem hogy a lefekvesem idopontjatol fuggetlenul nem tudok reggel felkelni ugy, hogy ne legyek almos. Ja es mostanaban a fizikai faradsag hianyaban az elalvassal is gondjaim vannak. Probalom a korai KVval kompenzalni a dolgokat, de (persze lehet hogy mindez csak placebo) meg mindig KV nelkul tudok a legegyenletesebben (ertsd idoben, eleget) aludni. Szoval 9-10 fele beerek kocsival. Koszonok a nagyon helyes portaslanynak (tuti van vmi flancos angol neve a poziciojanak), kar hogy terhes (2 honapja meg nem tudtuk eldonteni, hogy csak egy tipikus kover amcsi, vagy egeszseges kismama), es kb mar akkora a pocakja, hogy nem es ertem miert dolgozik. Felsetalok az asztalomhoz (Ja tenyleg errol is lehetnek kepek, mi? ... nem vagyok egy nagy meselo, meg amugy is jovoheten atkoltozunk egy masik helyre mind a 15en a csapatbol..). 10-12ig email, cset, hirek, meetingek, szoval kommunikacioval telik.
12-12:30ig ebedelunk. A tobbi korosztalyombeli gyakornokkal osszerazodunk (napi rutin: Micheal ir 11:50kor hogy "12 Lunch" valaszolok, hogy "sure", erre kapok egy huvelykujjat skypon.. 12kor megjelennek Andreasszal, es 3an atsetlunk a foepuletbe, mert ott nagyobb az etterem, meg a ha a salatabarrol hozzapakolsz a kivalasztott eteledhez, nem kell felarat fizetni (egy tanyer etel van ingyen a tobbi felarnak kene lennie) meg a tobbi srac is idesetal a kornyezo epuletekbol.) kb. 6-10-15en szoktunk minden nap egyutt ebedelni tobbnyire a teraszon, mert a napon meg mindig allati jo ido van. Nagy szo ha nem egyedul vagyok nem-nemet. Vagy veletlenszeruen hoznak egy kollegat (amcsi) vagy jon Craig (uj-zelandi, vagy ahogy magat nevezi: kiwi) De nem banom, jo arcok, azt banom inkabb hogy nem tudok jobban nemetul. Pedig 6 ev alatt lett volna lehetosegem megtanulni.. Ha nyugis nap van 13ra erek vissza, ha hajtos el sem megyek (hozok fel magamnak a sajat epuletunk ettermebol es a gep elott eszem meg). Ebed utan vhogy az egesz osztaly lenyugszik. Csond van, 1-2 telefonhivas, de azok is inkabb delelott jellemzoek. En szemely szerint kodolok.. (csetnek vege, otthoniak mind alszanak) ugye mostmar kokemeny Javat (spring (MVC&JSP) es hibernate framework). Egyelore meg tutorialokat (tanulast szolgalo peldaprogramok magyarazattal) csinalgatok, hogy megersem, hogy kell ezeket a keretrendszereket egyaltalan hasznalni, es ugye SAP-s kornyezetben (NetWeaver O4s). Ha hoztam a kondicucceom, olyan 5 fele kondi, ha nem hoztam akkor csak siman 6 fele hazajovok. Este itthon elvagyok, segitek a foberlononek, eszem, TVzek.. Szerdan mindig csinalunk vmit egyutt a nemetekkel: altalaban bowling. Csutortok kosarlabda, utana kondi. Pentek-szombat este sem szabad otthon maradni. Szombat reggelente meg van lehetosegem kosarazni, de nem nagyon tudok felkelni, meg amugy is 5 dollar a belepo a Stanfordra..

Elmult penteken egy nemet estre kaptam meghivast a mit a stanfordon rendeztek. A kornyek nemetjei osszejottek hogy egyut megnezzenek egy filmet (Feuerzangenbowle) es nemet sutiket, italokat (feuerzangenbowle) igyanak. Na a feuerzangenbowle egy forraltborhoz (gluehwein) hasonlo ital, de nem az. Itt is langyos a bor, de gyumolcsoket raktank bele, es felette egy rummal leontott cukottombot meggyujtanak es a karamellizalt cukor belecsopog ebbe. Nagyon finom es veszelyes ital, eszrevetlenul be lehet csiccsenteni. A film is ezen ital kore epul, egy 44-s kozepiskolai diakcsinyeket mesel el a meselo (mikozben ezt isszak). Nemet nyelven volt, angol felirattal (nem tudom probaltatok mar-e eleg vicces volt az eljen, de aztan belejottem). Este elmentünk a helyi klubba. Sorozni.. mi mast.. a nemetek iszonyat hogy mennyi sor megisznak. (Allitolag Bajororszagban a gyarakban (pl. BMW gyarban is) ebedhez is lehet inni sort, persze lehet csak ugrattak). Szombaton alvas, estere Ralfhoz mentunk forraltborozni es sutiket sutni. Tok jo volt, Ralf nagyon vagany helyen lakik (szilveszteri bulit is oda szervezik) es sok (nemnemet) lakotarsa van. Jo hangulat volt, poen volt egyutt sutogetni. Vasarnap en kovetkeztem.

MEGFOZTEM A MAR NAGYON REG AHITOTT PORKOLTET. Elmentunk egy henteshez ahol vettem 15 font hust (nem hittek el a hentesnel, hogy tudom ez mennyit jelent), utana Michaelnel Willyvel megfoztuk a porit (azert egy edenyt is kellett talalni a 3 kilo hagymanak es 7 kilo husnak..). Hat volt egy mennyiseg. Megjottek a tobbiek, tetszett hogy mar majdnem mindenkinek volt fogalma a porkoltrol -az amcsik beef stew-kent, a nemetek gulasch-ket ismerik (igen, Magyarorszagon kivul a porkoltet hivjak gulaschnak, nem a levest..)- de mindenkinek uj volt amit elejuk rektam. Szepen elmagyaraztam par dolgot, amit tudni kell, es miert mas ennek az ize mint amit ok hittek eddig. Nagyon jol sikerult, kb 25 perc alatt elfogyott :) Nekem meg nagyon jol esett.. ja es nem pihepuha-edes amcsi feherkenyeret ettunk, hanem rendes sos felbarna europait!! Imadtam.

Hogy hogy vagyok? Elkepeszto hullamvolgyaim vannak. Kb minden heten ketszer befordulok, es elfog az iszonyatos szomorusag. Ezert is probalok minel tobb programot szervezni, hogy ne erezzem magam egyedul.. de nem tudok mit csinalni, neha nagyon ramjon, foleg ha a munkaban elakadok es nem nagyon tudnak segiteni. Es mar a hazamenes is megfordult 2szer a fejemben, de akkor eszembe jut az augusztus vege es szeptember eleje, es akkor mar el is illan a honvagyam..
Nem tudom mit kene tennem. Probalok a programozasba temetkezni, mert latom ertelmet, es hasznat, csak nagyon szar hogy nincs mellettem Tivadar vagy Laci (volt szobatarsaim) aki mindig 5 perc alatt kitalaltak hol a bibi. Itt most fel nap mire vkinek elmagyarazom, es felfogja annyira hogy megmondja, hogy o sem tudja. Pl. hetfon 1 napom ment el egyetlen betu elirassal.. mivel a rendszer nem sok segitseget adott es a hibauzenet semmit nem utalt erre a hibara.. (kb a hiba veletlen kijavitasa utan 30 perccel deritettem ki hogy mi is volt a baj). Szoval meg kell tanulnom feldolgozni a kudarcokat, akarmilyen kicsik vagy nagyok azok. Rajottem hoyg sosem voltam jo ebben, most se. Ebben is valtoznom kell.