Blackout for Hungary

On the 21st of December the party holding the majority of the Hungarian parliament voted in favor of a new media law that is a collection of some of the most oppressive and undemocratic laws from all over Europe and with some worrying changes.

To show our concern for fundamental rights and free speech we black out its online presence on the 5th January 2011 for 24 hours.

continue to the site »

2007. december 1., szombat

East Coast

Hali, szóval csak most szombat este van idom megirni hoyg mi is volt velem:
Mult heten meg egy utolso probat tettunk a projektem folytatasara, ami nem sikerult, szoval ugy dontottunk, hogy elolrol kezdjuk (kezdem) az egesz projektet, mas technologia hasznalataval (Java JSP spring& hibernate framework).
A csutortoki halaadas miatt csut-pentek fedaral holiday ezert meg par hettel korabban megvettem a jegyemet a keleti partra, egeszen pontosan a new yorki JF Kennedy repterre. Szerdan delutan Michael cimboram kivitt a san franciscoi repterre munka utan. Ejjel 22re ertem oda, azert mert 1 orat koroztunk a levegoben a geppel, hogy leszallasi engedelyt kapjunk (elkepesztoen zsufolt a repter, a gepek sorban allnak (repulnek) a levegoben hogy leszallhassanak). szerda este egy volt infos evfolyamtarsamnal, Petinel -aki most PhDzik a Rutgers egyetemen New Brunswickban- aludtam. (2 buszjarat es egy taxi kellett hoyg eljussak hozza kb 2,5 ora alatt) Nala mar ott vart Tivadar (3 evig szobatarsam volt a BME-n, most Rochesterben PhDzik, ha epp nem fagy szet) egy uveg Tokajival, mondanom sem kell mennyire jol esett.
Hajnalban bementunk az egyetemre (Rutgers) megvettuk neten es kinyomtattuk a vonatjegyeket es buszjegyeket Washingtonba. Philadelphiaig mentunk vonattal, ahol Szavaval talalkoztunk. Szava egy pesti lany, aki szegeden PhDzik sejtbioszbol, es most a HAESFfel Phillyben van (amugy o is volt a nyaron Indianaban, ahh azt meg mindig nem irtam le..majd). Nala letettuk a cuccunkat, mert tudtuk hogy este ott fogunk aludni. Busszal (chinatown, a greyhundnal olcsobb neha! a legfapadosabb buszjarat a nagyvarosok kinai negyedei kozt kozlekedik, elkepeszto..) mentunk tovabb Washingtonba, ahol talalkoztunk meg Pirossal es Adammal, ok mind2en kozgazdasz-biznisz szeruseggel foglalkoznak, es Bostonban vannak, szinten a HAESFfel (meg ezt sem fejtettem ki ugye? aaaa).
Egyutt bejartuk- foleg gyalog- Washingtont: Palyaudvar, Capitoleum (itt dolgozik Bush), Washington Memorial (Obelisk), Lincoln Memorial (ahol Martin Luther King is beszelt, vagy a Forrest Gumpban is a csaj amikor atsetalt a medencen; amugy ez az egesz utazasunkra jellemzo volt, hoyg nem nagyon volt ideje senkinek felkeszulni utikonyvbol, szoval a filmes tudasunk alapjan azonositottuk be a dolgokat, amit tudtunk aztan meg volt a nagy mondas: "Lefotozom hatha hires" :D:D) na es persze feher haz es Pentagon. Este Philadelphiaban aludtunk Szavanal.
Masnap Phillyben setaltunk, elmentunk a Museum of Art-hoz, ahol a Renoir kiallitasnal is fontosabb a Rocky szobor, es a hires lepcso ami annyi helyen megjelenik. Eztan elmentunk a Liberty Bellhez es az Indipendence Hall-hoz ahol alairtak, hogy USA fuggetlen a britektol. Meg megneztuk a helyet ahova az elso adag telepes erkezett (vmi Penn volt a vezetojuk, ezert lett Pennsylvania az allam neve, amugy az angolok fizettek neki, hogy vigyen el egy rakat embert..). Este jol berugtunk, meg voltunk buliban is ami eleg jo volt (mondjuk mire megtalaltunk 2 szivarvanyos utcaban es egy melegbarban is jartunk..). REggel indulas New York Citybe. Ja a szendvicsgyartas hatekony, es olcso megoldasnak tunt, tobb napon at alkalmaztuk.
Szombaton NYC-ben a Madison Square Gardenben egy NBA meccsel kezdtunk. Nekem nagyon tetszett :), mondjuk en tudtam mit, kiket kell nezni. De azert a tobbiek is elveztek. Utana Time Square , fenykepezek es, megkerestuk a Szallast. Esere atmentunk Brooklynba, mert onnan igen jo a ralatas Manhattanre (ületi negyed). Talalkoztunk meg Zsanettel, aki Adam volt osztalytarsa, es most itt tanul. O kalauzolt minket, pl egy lengyel hazibuliba, igen jo ki tarsasag volt, jofej kozepeuropaiak :) a 9. emeleti lakas erkelyerol meg iszonatos kilatas a Brooklyn Bridgere es Manhattanre.. Masnap reggel, kaja, Manhattan, sajna a szoborhoz pont elfogyott elöttünk a jegy.. utana Central Park, es Rockefeller center. Meg egy cheesecakekel megtamasztottuk az elmenyeket es utana mindenki haza. En meg egyet aludtam a szallason (2x dolcsiert nem olyan rossz) es reggel indultam haza.
Hetfon delre ertem be dolgozni. Het kozben az uj technologiat tanultam netes segitsegeket felhasznalva. Estenkent konditerem, kosar, vagy bowling volt a programom. Penteken moziban voltam (No country for old men / Nem vennek valo videk Imdb top 20..), ma meg a palo altoi filharmonikusokat hallgattam meg. Mind2 nap mentek sörözni a többiek, de nekem anyagi es alvasi okokbol okosabb volt kihagyni (ezek a nemetek hihetetlenek, minden nap beulnek sorozni.. azt mondjak hoyg a BMW gyarban Bajororszagban sor lehet inni az ebedhez... iszonyat). Holnap megyunk turazni vmerre, nem en szervezem szovan nem sokat tudok, talalka a BevMo (ez a legjobb bolt amit itt talaltam, mindent importal iszonyat sokfele soruk es boruk van, hiehtetlen valasztek, es minoseg. Sajna nem olcso.. :) ) parkolojaban 9:00 kor.
Most megyek is aludni.
Ja meg a hogy vagyok rovat. Egyedul. Ennyi. Tenyleg, tokeletes lenne minden, ha lenne vki akivel megoszthatom.
És olvassatok a cikket, ha nem is ertetek egyet, sztem egy jo iranyu beszelgetest indit el. A neten levo forumok, kritikak is ezt mondjak, ha nem is uj dolgokat ir le, foglal ossze, legalabb elgondolkoztat, es beszelgeteseket indit. Engem szemely szerint meg is fogott.

UI.: Kepek:
Szava: http://dexter.tvnetwork.hu/~lordpyre/szava/main.php
Adam: http://www.adamantal.myphotoalbum.com/
Peti: http://picasaweb.google.hu/borosanpeter/