Blackout for Hungary

On the 21st of December the party holding the majority of the Hungarian parliament voted in favor of a new media law that is a collection of some of the most oppressive and undemocratic laws from all over Europe and with some worrying changes.

To show our concern for fundamental rights and free speech we black out its online presence on the 5th January 2011 for 24 hours.

continue to the site »

2007. október 5., péntek

Munka: SAP Labs Palo Alto

Sziasztok!
Rég nem írtam.. de eleve úgy terveztem hogy hetente irok, hoyg mi történt a héten, szóval végülis még kb rendben vagyok.
Múlt csütörtökön bent kajáltam a többi intern-nel (gyakornokok: 70% német,20% indiai, 2 amcsiról, 1kínairól, 1 újzélandiról tudok még).
Pénteken team vacsi volt, mert a német srác akinek a munkáját átveszem -és a legtöbbet is segitett nekem- utolsó napját töltötte bent. Az étterem után még visszamentünk elmagyarázott 1-2 dolgot hogy mit is csinál az osztály. Este elmentünk megittunk 2 sört a helyi klubban (nem volt buli..) 6 dolcsi 3 deci helyi főzésű, csapolt, amcsi, híg..
Szombat reggel bevonatoztunk San Franciscoba (SF), pont vmi felvonulás volt (ez visszatérő motivum, majd mesélek a nyárról); tömegközlekedtünk, kajáltunk, utána elmentünke gy német haverjához. Itt vacsi beszélgetés a többi lakótárssal (mexikóiak és németek). Vasárnap kocsival jöttünk vissza, délután vásároltam a mosáshoz és mostam (hülye vasalás..).
Hétfőn "kezdtem". Mivel még semmilyen jelszót nem kaptam meg ezért a hétfőm egy délelötti rendeszeres meetingen való részvételből és egy ebédből állt (minden ebéd 5,50 dolcsiig ingyenes..de minden emeleten van hűtő tejjel szendvicsekkel (+ persze kóla, meg cukros lé avagy diet lé) meg gyümölcslé és KV-tea is ingyenes). Délután elmentem a konditerembe ami egész jó. (a kb 5000 alkalmazottnak tuti kicsi lenne, de még 4 embernél többet nem láttam lent egyszerre, sok itt a kocka..).
Kedden volt az orientation. Ez minden ujonnan érkezőnek kötelező, egész napos program. Előadások dögivel, reggel még puha "SAP a király" előadások, meg miért jó nekünk hogy itt dolgozunk (amúgy szinvonalas előadók poénkodtak sokat..), aztán ebéd (az ebéd itt nagyon király változékony, választék is van dögivel, no panasz.) délután átmentünk a szárazabb témákra (jogi dolgok, adminisztrativ szabályok, minden ilyesmi.) végül egy röpke 2,5 órás számtech előadással zártunk, ahol mindenki megkapta a saját céges laptopját, beüzemeltük, 1-2 dolgot megcisnáltunk (jelszavak jogosultságok beállítása, tényleg előre megcisnáltak mindent, de sok minden maradt amit a konkrét User nélkül nem lehet bekonfigolni). Este kimerülten értem haza. Szerda az ELSŐ MUNKANAP, hát nem volt ez sem "rendes". kb semmim nem működött az asztalomnál: telefonom, portálos jogosultságok, céges információs rsz-be belépés, az jelentéskészítő rész, szóval kb semmi. Szóval csak az emailezésem ment, ami elég is volt arra hoyg mindent szépen lejelentsek hogy miért nem megy, és becsületükre legyen mondva fel vannak készülve a hibákra és 1 nap alatt majdnem mindent megoldottak :) de pl. ujra kellett fényképezkednem, mert elhagyták a fotóm (digitálisan??). Szóval ezzel és avval hogy a táskámmal még mindig semmi változás eléggé rosszkedvűen zrátam a szerdát.
Tegnap csütörtökön már alakultak a dolgok. Elkezdhettem az érdemi installálást, ugyanis ugyanolyan felkészített laptopot kapott a Sales-hez érkezett manager és egy fejlesztő hard-core kóder is. JAVA, Developer studio, Pluginek minden hülyeséget bekonfigolni, hát elvoltam. Azután elmentem a céges kosárra (heti egyszer van egy 1,5 órás kosár), hát igen.. céges kosár, felnőtt mérnökökkel.. nem volt színvonal. Keresnem kell egy normális csapatot..
Ma meg.. végre vmi értelemeset is csináltam. A feladatom egy belső,meglévő webportálba egy általunk fejlesztett prototipus webportált beilleszteni. Az általunk fejlesztett prototipus a német srác cisnálta, szóval azt is majd folytatni kell. (JSP a nagyportál és azt nem mi üzemeltetjük (asszem az angliai SAP) és amit mi írunk az kb olyan mint a sourceforge és !groovyban! fejlesztjük).
Persze minden nap munka után konditerem.. utána tekerés haza. itthon TV és alvás. Voltam boltban a házinénivel (tök aranyos, nagyon sokat segit, megtudta hogy magas a várnyomássom, azonnal hozott egy vérnyomásmérőt.. mondta ha túl anyáskodó akkor szóljak :) van saját gyereke is, csak nem ér már velük), voltam bowlingozni a németekkel (semmi extra, még csak nem is nyertem..:)). Hétvégére maradok itthon, a francia srác moziba akar majd menni mert rákattant vmi 2,5 órás filmre.. ALvást és vasalást tervezek.
Na ennyi. Megvagyok, még mindig semmi extra. Talán annyit hogy a munkakörnyezet igen jó: kaja, ital, tisztaság, higénia, szépség.. de azért csak infós munka infósok/mérnökök közt..
A város meg: mindenki kocsival, az utcák egész nap üresek. 3 tipusú ember: sznob amcsi diák; mérnök (férfi) vagy családanya; mexikói aljamunkás. Most az hogy nem gettóban hanem reklámba illő házak és kertek mellett tekerek el 20-ik alkalommal mind1.. már a Hummer szalon vagy a Lotus sem dob fel útközben. És az ember rájön hogy nem ez a lényeg.. tényleg nem. Fantasztikus egy darabig, de utána a dolgok mögötti üresség ami megmarad. És ezt már sokfelől hallottam. Eddig csak megerősíetni tudom. Az amerikai álom eddig számomra (és másik 2-3 ismerősöm szerint is) eléggé fel van fújva.. jó itt van gazdagság, de nem is tudom hogy mondjam... sztem értitek. Az a lényeg hogy ez úgy jó, ha túrista az ember, vagy tényleg egy kis ideig van itt (mint én is), de nem tudnék itt élni. Hiába lehetne tényleg akármilyen kocsim a volágon, és akármilyen szép házam, vhogy hiányzik innen vmi.