Blackout for Hungary

On the 21st of December the party holding the majority of the Hungarian parliament voted in favor of a new media law that is a collection of some of the most oppressive and undemocratic laws from all over Europe and with some worrying changes.

To show our concern for fundamental rights and free speech we black out its online presence on the 5th January 2011 for 24 hours.

continue to the site »

2007. október 12., péntek

Elkezdodott az erdemi munka

Hi!
Igen, ekezet nelkul irok, ami azt jelenti, hogy nem a laptopomrol, hanem a munkahelyemrol.. ami azert van mert szakad az eso, es en meg bicajjal vagyok (sarvedom sincs :S). A muholdkep alapjan nemsokara nem fog esni, szoval varok. Pentek delutan reven a tobbseg mar hazament, 1-2 arc meg telefonal, vagy beszelget.
Hm.., mit is csinaltam a heten..: Hetvegen takaritattam es mostam, ja meg !vasaltam.
A hetfom fincsi volt: 2 meeting, hosszu bentlet.
Minden nap olyan 8:30 fele terek magamhoz, 9-10 fele beerek, attol fuggoen, hogy reggel (otthon 17-18ig) hany ember csip el az MSN-en vagy skypeon. 12kor ebed, altalaban 5-6 nemet sraccal. 13tol 17ig vhogy mindig jobban megy a munka, mint delelott. Ez az ebed utani (a napi egyetlen) KV-mnak is betudhato, meg annak, hogy delelott mindig interaktiv (email, konzultalas,meeting, stb.). Na meg az hogy vhogy tudom hogy otthon ejfel fele mindenki elment mar aludni (itt 15 van olyankor), es vhogy nyugodtabb vagyok. Ilyenkor talan 2-3 oras flow-t is el tudok erni, es kb ebben az idoben produlalok erdemleges eredmenyt (Gondolom a/minden ceg alma, hogy netto 8 orat flow-ban, transzba esve kodoljunk, de nekem ez meg nem megy). 17-18 fele mar lelkiismeretfurdalas nelkul mehetnek haza, mivel senki nincs mar addigra bent. Nem szoktam tulorazni, nem kell felni, vmikor ha meguntam, vagy vmilyen szinten merfoldkavicshoz ertem, akkor abbahagyom, 1-2 ora kondi, es hazatekerek. Otthon vasarlas,kaja, TV-zes, netezes, ez-az, cset (azokkal akik 7-8 fele felkelnek (itt 22-23)) es alvas.. ha sikerul, nem alszom vmi jol mostanaban, ezt 3-4 dolognak az egyuttes hatasanak tudom be, dolgozom az ugyon.
Csomagom: semmi hir, elfaxoltam minden adatot amit kertek, reszletesen hogy milysen cuccaim voltak benne, mennyit ernak, mikor es mennyiert es hol vettem..stb. Minden hulyeseget kerdeztek, en becsulettel kitoltottem minden mazot. Annyi van hogy a 100 dolcsi feletti cuccokrol szamlat kellene bemutatnom ami eselytelen (a kosarascipomrol meg csakcsak, bar mar az sem sima ugy, de kvazi-ajandek melegitomrol total eselytelen).
Szerdan nagy meglepetes ert, 3 magyar bejott az osztalyra es kerestek egy magyart, azaz engem. 3 informatikus volt a budapesti SAPtol jottek 1 hetre, ma, penteken mentek haza. Tok jo volt! Bar ok par evvel idosebbek, meg regota dolgoznak mar, de azert megis azonnal kicsit jobban cimboraknak ereztem oket mint a velem egykoru nemeteket. Sajna hazamentek.
Masik meglepetesem hogy az egyik nemet srac megy haza nemsokara, es jon vissza jan-feb korul. Addi gnem tudja hova rakni az autojat (mert az albijat lemondta, a SAPnal meg nam parkolhat), szoval azt mondta hogy hasznaljam nyugodtan. Tok jo, ingyen egy kocsi! Biztositast kell kotnom (amugy is kellene), meg az uzemanyagot fizetni, ami nem kis dolog, mert bar itt olcsobb, ez a kocsi 5 literes V8-as motorral lendelkezo kb 20 eves sportkocsi, szoval zabal. Nem tervezem sokat hasznalni, de persze majd kialakul. Meg legalabb kicsit mobilabb vagyok, es vegre tudok olzan kotelezo dolgokkal is foglalkozni egy nap, mint a Social Security Number, itteni jogsi, meg autovasarlas. Mert igen, akarok autot venni meg mindig, ugyanis ezt tenyleg draga fenttartani, es egyebkent is kesobbre is kell. Egy vmi kisebb, egyszeru Nissan, Toyota, Honda megtenne. Csak ezek itt kicsit dragabbak, mert mindenki ilyet keres, aki nem akar kockaztatni.. az amcsi autok nagyok, sokat esznek, elromlanak. De most mar mas varosokban is kereshetek a hirdeteseken mert el tudok menni oda (eddig csak bicaj volt! mert a berletem amit a SAP ad meg nincs kesz).
Amugy hogy vagyok? Hm.. furan. Sosem voltam meg igy mint most. Egyedul vagyok (fizikailag, lelkileg, szakmailag), es ez sokmindent magaban foglal. Lenyeg hogy meg kell talalnom azt, kesobb motivalni tudom magam. Meg nem tudom pontosan mi lesz, de alakul. Most tenyleg nem tudok konkretabbat irni, mert most ugy erzem mintha nyitottam volna egy tiszta lapot amiben meg se celok, se tars, se baratok, se csalad (ne ertsetek felre, sokat jelentetek, es sokat gondolok ratok, csak nem vagytok itt mindennap) es egyelore ulok a feher lap elott es azon agyalok, hogy hogy toltsem ki ugy, hogy a kitoltes kozben is jol erezzem magam es utana is tetszen a (felig)kesz kep.
Ennyi. Sziasztok!

Ja tervezek meg ket fuggetlen blogbejegyzest, egyik a HAESFrol, masik a nyaramrol. Ezeket mar regebb ota igerem, es a heti bejegyzesektol fuggetlenul fogom postolni. Meglatjuk mikor :)