Blackout for Hungary

On the 21st of December the party holding the majority of the Hungarian parliament voted in favor of a new media law that is a collection of some of the most oppressive and undemocratic laws from all over Europe and with some worrying changes.

To show our concern for fundamental rights and free speech we black out its online presence on the 5th January 2011 for 24 hours.

continue to the site »

2007. október 29., hétfő

Hm..

... sziasztok!
Tudom, nem irtam mar regota. Hogy miert? tobb oka is van.

Eloszor azert mert nem volt kedvem, nem tortent semmi erdekes, nagyon nyavalyogni meg nem akartam, mert utana akkor jon, hogy ugyanmar..KALIFORNIA.
Utana multheten meg volt egy hataridos munkam amin jol akartam teljesiteni, ezert igen sokat dolgoztam.

Azota meg volt egy hetvegem amikor nem voltam sokat ithton, voltam San Franciscoban meg Berkeleyben illetve Santa Cruzban is. Na csak sorjaban:

Bizony tobbszor is reggel 7re jottem hogy meg Nemetorszaggal tudjak beszelni, es volt hogy ebedszunet nelkul este 8kor hagytam el utolsokent az irodat.. (nyugi volt szenya, amit a gep elott ettem meg, de akkor sem ugyanaz mint a kenyelmes 1 oras ebed, 2 epulettel arrebb), utana 1,5 ora kondi ar uresen pango konditeremben. Szoval kemeny volt, es ideges is voltam, mert ahogy ilyenkor lennie kell, kaptam a hibakat rendre. Csut reggel 9kor volt a bemutatas a nemeteknek, ahol a prezentacion tul (amit a fonokom tartott) az altalam kokanyolt prototipust is bemutattuk. 1 oraval a bemutato elott meg olyan dolgokat produkalt a cucc amit nem tudtam megmagyarazni :S, az utololso jelentosebb modositast 8:40 vegeztem el, es mukodott... nem is mertem hozzaerni tobbet :)
ugy ahogy van bezippeltem, es kesz. A prezentacio jol sikerul, a bemutato is, tetszett a fejeseknek, szoval lehet belole projekt.. Szoval most megnehezebb feladatokat kapok, pl mindjart az elsorol gozom sincs hogy alljak hozza, pedig 3 napja mar dokumentaciokat olvasok, meg 4-5 konyvtari konyvet.. persze ez nem jelent semmit :) Remelem kapok vmi segitseget.. ne ennyi eleg is a munkarol.

Ugye Halloween. Delelott egy nemet sraccal elmentunk Berkeleybe (kb 70 km innen), ahol egyebkent 2hetente magyar talalkozo is van, szoval oda jarni fogok. Berkeley egy igen hires egyetem. Abban kulonbozik az ittenitol (Stanford) hogy ez magan, a Berkeley meg allami, tehat nem annyira pofatlanul gazagok (A Stanfordrol csak annyit hogy oveke az egesz szilikon volgy Palo Alto kornyeki terulete, es minden ceg csak berli toluk a telket.. az epuletek elkepesztoek, mintha muzeumban jarnank.. pofatlanul gazdag egyetem..). szoval Berkeley: sokkal baratsagosabb, es radasul egy hegyoldalon van hihetetlen kilatassal Oaklandre es San Franciscora.. Este aztan SF. Ja a forgalom.. hat van hogy a 2x8 savos autopalya keves.. minden nap bedugul, hihetetlen az is, meg az is hogy 40 percig kerestunk parkolohelyet, es 20 percnyi setara a bulitol talaltunk egy neccesen kicsi helyet egy kb 45 fokos meredeksegu utcan.. Na a buli egy atlagos lakasban volt, de volt lehetoseg felmenni a tetore ahonnan belattuk a fel varost, na az kemeny volt. A buliban a nemet infosokkal mentem. Erdekes volt, nem az a buli volt amire az amcsi filmek utalnak.. furak itt az emberek, vagy en vagyok fura :) Majd mostmar toltok fel vhogy kepeket.

Santa Cruz, elso csendes-oceani elmenyem. Koszos, de szep part, nagy hullamok, es a viz nagyon hideg, Alaszkabol jon.. szinten a nemet infosokkal mentem.

Ma meg, bevallaltam egy SAP onkentes napot. Egy altalanos suliba kellet menni orakat tartani. 1 hettel ezelott megkaptuk az anyagot, meg a felszereleseket. Nem kell nagy dologra gonodlni, 5 perc eloadas utan (pl ado, szavazas, vagy dontesi fa) egy elore elkeszitett jatekot kellett jatszani a gyerekekkel, az eredeti tanar segitsegevel. En egy 20 fos 7 evesekbol allo csoportot kaptam, nagyon aranyosak voltak. Legjobban a nyelvi nehezsegektol feltem, de aztan lattam menniye toleransak, es siman ment minden, ugy erzem megszerettek :) kaptam is az oleleseket amikor eljottem :D
Ami hihetetlen hogy mennyi energiajuk van, es hogy mennyire nem tudnak egy dologra koncentralni. Kb 5 perc utan vmit ki kell talalni hogy megtartsuk az erdeklodesuket.

Na vegul a szokasos hogy vagyok rovat: Kozel sem erzem szuperul magam. Osszehaszonlithatatlan az elmult 2-3 evemmel Budapesten. De jobban vagyok mint az elmult 1,5 honapban otthon, es ezert nincs honvagyam. Azert meg mindig ugy erzem ha most 2007 tavasz lenne es tudnam elore mi tortent a nyaron es utana, nem jonnek ki. Nem tudom ez valtozni fog-e valaha (azok akik most magukban a "remeljuk" helyett azt mondtak, hogy "biztos", most legyszives hagyjak el a termet..). Nem gondolom hogy van olyan karrier, ami kompenzalna.. az mar kiderult, hogy itt olyan elet, szorakozas, haverok nincsenek.. Nagyon sokat gonodlkozom magamaon, a tortenteken, a jovon, az ertekrendeken. Sokat fogok valtozni 1 ev alatt na ez tuti.
Tschuss